Lördag för en vecka sedan

Jag nämnde redan tidigare att jag förra veckan testade ett ekologiskt spa med en kompis och hade en ”perfekt” lördag fylld med yoga, smoothies, spa, vegansk mat och dans på kvällen. Haha, låter nästan löjligt och inte riktigt som mig, men det var riktigt härligt!

img_0464Freemyme – stället där jag tränar och där vi gick på ett yogapass på morgonen

2016-11-05Smoothiefrukost efter yogan

img_0496Så var det dags för spa

img_0502
img_0498Finnar som vi båda är, njöt vi förstås av bastun

img_0535
img_0520
img_0567
img_0508Stället var splitternytt och vi var de enda kunderna – inte illa

img_0542
img_0538
img_0555Då vi var nöjda, behövde vi ändå ta bussen hem via Valletta. Vi passade på att äta en sen lunch på Grassy Hopper, som endast serverar vegansk (supergod) mat.

img_0566Bara kolla – veganska burritos. Såå gott!

Gällande yogan kan jag inte bestämma mig om jag älskar eller hatar den. Det känns samtidigt både jobbigt och ineffektivt, jag blir både inspirerad och vill bli bättre samtidgt som jag blir uttråkad. Till och med känslan efteråt är en blandning av trötthet, avlslappning och ny energi – så skumt! Kanske värt att ge det en chans och försöka vänja sig. Oona blev taggad på att gå på detta varje lördagsmorgon från och med nu, får se om det kommer hända.

Förövrigt måste jag komma ihåg att planera in fler dagar som liknar denna. Kombinationen av att vara aktiv och göra saker, men avslappnande och nyttiga sådana, är bara så bra!

Ha en finfin lördag!

Tack för kommentaren! ♥

