Solbränna in progress

Tja!

Sitter för tillfället ensam i min lägenhet, ska gå till jobbet med Patrice om en halv timme, men hade en ledig stund så tänkte passa på att skriva. Jag har ju min kusin Aurora på besök här just nu, men eftersom jag jobbar från 14 till 23 idag bestämde hon sig för att göra en ensam dagsutflykt med buss till Rabat. Själv har jag solat (!) på min lilla balkong. Stekhett verkligen, blev t.o.m. lite röd på huden, så jag börjar äntligen känna att sommaren kanske nu är på väg. Skruvade upp musik och läste på samma gång också, riktigt härligt.

Den första hela dagen hon var här, alltså på fredag, jobbade jag tyvärr, så Aurora vandrade runt lite i St. Julians- och Sliema-området och kollade. På kvällen fixade vi middag med lite vin och drog till Paceville. Hon ville verkligen se det då både min och hennes mamma som var här förra sommaren tyckte det var så förskräckligt. :D Vi fick var sin gratis drink och dansade lite, men bestämde oss sedan för att ta taxi till Tre Angeli, en bar nära där jag bor, eftersom några av mina jobbkompisar var där. Det blev en lång, galen natt och vi hade riktigt, riktigt kul. Nästa morgon sov vi länge och tog sedan buss till Valletta där vi var i ett par timmar tills vi kände oss riktigt sega och åkte hem för filmkväll.

Aurora ja minä

Bilden är på Aurora och mig från mitt 10-årskalas, nästan 10 år sedan!

Igår var Ståle och jag på en av hans kollegers bröllop också. Jag hade förväntat mig over the top -allting, men så var det inte alls utan bröllopet var riktigt stiligt. Kyrkoceremonin gick helt på maltesiska så vi fick bara sitta och följa med de andra när vi skulle stiga upp och sitta ner igen, vilket ändrade hela tiden. Det var riktigt fint ändå med mycket sång och ceremonin var inte allt för lång. Efter det fick vi skjuts till själva feststället i en trång bil i typisk maltesisk stil. Festen höll på hela dagen, folk i alla åldrar dansade, plockmat serverades till borden utan paus, det var öppen bar och Ståles jobbkompisar var riktigt trevliga. Lyckad dag med andra ord, och jag tyckte det var riktigt intressant att få se hur ett maltesiskt bröllop såg ut.

Tänkte kanske gå och sitta ut en stund ännu, inte för länge så jag blir svettig bara, haha. Hoppas så att vädret håller i sig nu, det är ju fortfarande ganska blåsigt och så, men åh vad härligt!

♥: Hedda

2 thoughts on “Solbränna in progress

    1. Det kändes naturligt att hitta ett eget ställe då jag på slutet nästan bara var hos Ståle. Jag ville också uppleva att bo själv en tid och tyckte att det var passligt att göra det nu :)

Tack för kommentaren! ♥

