Work & weekend

Så är ett till veckoslut bakom. Jobbade både lördag och söndag, men trivs faktiskt helt okej med mitt schema. Det är ganska regelbundet så att jag jobbar en vecka klockan 14-23 alla dagar utom torsdag, och följande vecka klockan 10-19 tisdag till fredag. Alla veckoslut jag jobbar verkar jag alltså ha kvällstur och sedan måndagen ledig. Tycker det är ganska skönt då man faktiskt kan göra något ännu efter 23 under veckosluten och sedan sova rätt länge, och så vila upp sig på måndagen. :D

Den här fredagskvällen jobbade jag också alltså till 23. Då jag slutade var vår ”Office BBQ”, företagets sommarfest, redan i full gång. Blev riktigt lyckat tycker jag. :) På lördagen jobb igen och på kvällen film-mys, såg The Dark Knight, och nej, jag har inte sett den förr. Nu bara den tredje delena av Batman-trilogin kvar så kan jag kruxa av det på min ”lista”.

Förövrigt ha det varit ”St. Julian’s fiesta” detta veckoslut och fick också se de största fyrverkerierna jag någonsin har sett på vägen hem på lördagen. Helt sjukt, hela himlen ovanför var fylld med färger och glitter. Försökte (kind of tyvärr) inte ens ta någon bild då jag vet att det aldrig blir bra och jag bara blir störd, haha. Här ser ni i varje fall hur vår gata är utsmyckad. Så här ser det ut överallt i omgivningen, på vissa ställen ännu mer grejer då vår gata ändå är ganska liten.

IMG_7009 IMG_7010

Japp, ett riktigt bra veckoslut som ni säkert hör, igår på söndag gick jag bara hem efter jobbet, somnade direkt och sov till halv 12 idag. Just nu har jag lust att göra absolut inget, kanske läsa lite, bara surfa eller se på film. Vi får se, men ganska skönt att ha en sån dag ibland också.

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

