Små saker att sakna

Skulle egentligen bara skriva ett ”Hej”-inlägg, säga att jag var på en midnattslöptur igår, att det var skönt, att jag nu har slappat och sopat lite golv hemma och snart ska på jobb. Letade efter en bra bild som skulle passa in men hittade inte riktigt något. Jag har en mapp med bilder jag inte har publicerat men kunde läggas in på bloggen i något skede och hittade denna:

IMG_3120

Får en så glad känsla av den! Började överanalysera bilden och det första jag saknar är de där säkra kompisarna, att bara kunna ringa eller skicka ”Hej, vad har du för dej idag?” utan att behöva planera destu mer. Nästa sak jag ser är ljuset av den finska sommaren (bilden är från förra juli), finare kärl än dem vi har här, haha, och sånt. Bara känslan. Det har varit så konstigt att ha familjen på besök här också då man liksom kopplar två helt olika världar. Det har känts sorgligt då de har åkt hem men så har det gått över på en dag och så snurrar Malta-världen på igen. Egentligen är jag nog lite chockad över hur snabbt en människa anpassar sej. Det är ju faktiskt väldigt annorlunda här än hem-hemma i Finland, allt från kultur till trafik till väder till vad man gör till hur man bor – allt. Ändå känns det helt naturligt att livet rullar på här och jag har egentligen inga tankar om att åka hem ännu, fast jag saknar vissa saker. Det är inte så att jag tänker stanna här för evigt men för tillfället ser jag inte heller någon större orsak att komma hem. Allt som jag saknar litar jag på att finns kvar då jag kommer tillbaka, åtminstone det mesta. Hemsk tanke bara att behöva fundera ut vad man ska studera, vart flytta och sånt, men försöker ännu tänka att det väl löser sig med tiden.

Flummigaste inlägget på länge, men tycker det egentligen är roligare att småfilosofera ibland då det konkretiserar mina egna tankar också.. Nu ska jag sätta på lite mascara, vettiga kläder, äta något smått och sedan styra stegen mot kontoret. Sjukt att jag har ett kontorsjobb på världens finaste kontor som 19-åring förrästen… Vår avdelning är väl ”lägst i rang” men i varje fall, och jag trivs där riktigt bra. Oftast är stämningen riktigt avslappnad och så gillar jag jobbet och kollegorna där. :) Hejhej!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

