Home alone

Nu har det gått så att Martina har blivit inlagd på sjukhus. Hon har ju varit sjuk i mer en än vecka om man räknar helt från början och symptomen har nästan bara blivit värre trots en massa starka mediciner. Lika bra så kanske så är hon i säkra händer, förhoppningsvis. Vården där verkar lite mystisk emellanåt, men något pågår i varje fall och hon trivs med att få ordentliga smärtstillande mediciner, haha.

Jag har själv varit på jobb hela dagen, från 14-23, efter att ha försökt få tag på Martinas försäkringsbolags 24/7-nummer utan resultat… Superslapp arbetsdag i varje fall, började titta på Shawshank Redemption. Gillar den supermycket hittills, fast den är supergrym också. Annars har jag ju hunnit hjälpa lite mer och mindre dumma kunder, snacka med arbetskompisarna, Skypat med familjen och Martina och så. Såhär ser jag ut på jobbet, snygg med hörlurarna. (Tysklands flaggan i bakgrundenhärstammar ju från fotbollen som ni kanske kunde räkna ut. Jobbar ju med ett par tyska fotbollsfans så..)

IMG_4513

Nu funderar jag mellan att göra något korsord (ja, tog med mig en gammal korsordsbok från Finland och känner mej som en tant till 100%) och att kolla vidare på Shawshank Redemption. Svåra val här. Imorgon före jobbet kl 12 ska jag fara en sväng via sjukhuset Martina är på och så är det som sagt 9 timmar jobb igen. Godnatt!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

