Ledig !

Lördagen var min sista ”arbetsdag” för den här veckan. Då vi var klara med övandet för dagen gick jag via butiken och tog bussen hem till St. Julian’s. Lagade mat och snabb-fixade mej för att ta bussen till StrEat i Valletta (där vi jobbar/jobbade, vet inte riktigt). Mötte upp Bernice och tog ett par drinkar med henne och umgicks med personalen. Efter ett par timmar tog vi en buss tillbaka till St. Julian’s för att gå till Paceville, bargatan här. Vi hade en riktigt rolig kväll och på morgonen då vi vaknade hade vi mitt i allt lägenheten full med folk då Martina hade dragit ut med jobbkompisarna efter skiftet och också de var här. De hade bestämt sej för att fara till en strand längre bort idag så så blev det: snabbt upp, packa strandväskan och hoppa in i bilen.

IMG_4455

Vi hade en riktigt riktigt fin dag med StrEat-folket. På eftermiddagen hade alla andra åkt hem och endast Martina, Kurt (vår boss där) och jag var kvar. Kan aldrig tänka mej att någon ”boss” skulle umgås med sina anställda på det här sättet hemma i Finland. Kurt är 24 år gammal och fast hur trevlig så det är ju super, bara så annorlunda än hem-hemma!

IMG_4456 IMG_4458

Nu har jag snabb-skypat med Mamma och Oskar och med Cassandra och Lisa. Annars har vi väl inte riktigt gjort något annat än försökt hur brända vi blev idag… En hel dag i solen och lite slarv med solkrämen gav inte så fina resultat, men vi ser imorgon. Då har jag alltså ännu en ledig dag. Verkar som att jag i varje fall ska träffa Bernice och förövrigt får vi se vad som händer. Godnatt!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

