Ursäkta mej

Ingen höjdare med hur jag har bloggat på senaste tiden, haha. Borde kanske börja ha kameran med mej överallt igen så det blir några bilder men vi lever ju inte lika turistigt mer så det känns inte lika enkelt och naturligt. Igår gjorde vi seriöst inget annat än sov, slappade, skrev vykort och gick och handlade på kvällen. I och för sej stör det nog inte mej alls nu då vi har vår härliga lägenhet vi kan njuta av (istället för bara ett litet rum i en snuskig lägenhet)…

IMG_6457

Den här bilden är från vår gamla lägenhet. Måste bara fota det då det var så ironiskt att någon hade försökt skriva en lapp om att man måste städa köket direkt efter användning men att pennan som lappen är ”skriven” med inte fungerade…

IMG_6460

Så här fint och nyttigt åt vi igår. Färdig pastizzi (pizzor, pajer, pastor man får från stånd) för under 2e, farligt…

IMG_6462

Vykort, hoppas de hittar fram :)

Idag steg jag upp lite före 9 för att vara på jobb i Valletta kl 11. Skulle koka gröt (har bestämt mej för att lära mej gilla det) men så hade jag ju turen att gasen för spisen tog slut och jag var inte lika smart som Martina senare för att sätta det hela i mikron. Blev lyxfrukost med yoghurt, jordgubbar, banan och bröd istället. :P Jobbet var riktigt kul, var där i kanske sex ganska slappa timmar. Bl.a. hann Frederico jag jobbade med lära mej hur man gör ett par drinkar och så fick jag snacka med trevliga kunder. Efter att jag slutade hade jag inga planer så blev ännu där bara för skojs skull.

Det blev en ganska sen kväll fast jag slutade tidigt, var hemma först lite före 12. Just nu försöker jag googla hur jag kan skaffa ett ”National Insurance Card” eftersom jag behöver det för jobbet på Café Cuba och tänkte fixa det imorgon före jobbet. Tyvärr står det inte klart och tydligt nånstans utan försöker läsa och förstå på olika forum… Imorgon har jag ett löjligt 12-16 skift i Valletta men no can do, bättre än inget och det är ju ganska roligt där i varje fall.

Seriöst, ska försöka bättra mitt bloggande. Vill själv också ha fina bilder här! Tack och godnatt!

♥: Hedda

2 thoughts on “Ursäkta mej

Tack för kommentaren! ♥

