Lite motgångar

Tänkte blogga om detta tidigare på dagen idag men nu efteråt är jag glad att jag inte gjorde det, inlägget skulle nämligen ha blivit allt för surt och negativt. För det första funderade vi på jobbet i Valletta, att det är långt dit och om vi månne hittar något annat bättre. För det andra fungerade inte vattnet i vår lägenhet och vi var fast hur smutsiga och klibbiga. För det tredje fick jag ett meddelande om att lägenheten det svenska unga paret hade redan har fått en ny hyresgäst. Nu blir det då att söka en ny lägenhet. Att hitta jobb verkar inte vara ett problem, men att söka lägenhet är betydligt mer jobbigt. Hoppas just nu på att får en vi var och kollade på redan tidigare med tre sovrum, vardagsrum och kök, men vi får se.

Hur som helst är jag redan på mycket bättre humör nu. Vi lagade vår första hemlagade middag och sedan skulle Martina på jobb. Jag skulle ha mitt nästa skift på onsdag och hon redan idag så jag blev ensam här. Gick ner mot vattnet, köpte glass, lyssnade på musik och läste lite i min bok. Riktigt mysigt. Kom tillbaka till lägenheten, skypade med mamma och en halvpassiv lillebror (:D) och tänkte nu ännu fara ut på länk. Vattnet fungerar igen (!) och jag har lovat mej själv att springa här. Den här tiden är det dessutom tillräckligt svalt för att man inte ska dö av hettan.

Dagens mat och efterrätt:

IMG_6259 IMG_6261

Supergott och lätt! :P Hejssvejs!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

