Det här med att flytta hemifrån

Det börjar så småningom sjunka in i min hjärna att jag faktiskt ska flyga till Malta om bara några dagar och bo där, länge. Det är inte så att jag ska dit på en resa för att bara njuta, slappa och chilla, utan måste faktiskt skapa en bra vardag där.

Redan att inte bo hemma är ju helt nytt. Att det inte finns mat hemma om man inte själv (eller då Martina :D) har fixat något, kläderna tvättas aldrig om man inte själv gör det och allmänt att man har ansvar över allt. Tycker nog själv att jag gör saker hemma, jag kan använda hushållsmaskinerna och så men klart att det här är annorlunda. Såå konstigt! Och så måste jag hålla i minnet att det är en ny vardag, inte en semester där jag kan spendera lite extra pengar hela tiden… Gäller väl liksom att leva på gröt och makaroner då, haha. Nej, ska nog få till en bra vardag där, men började bara fundera på allt.

IMG_2836

Bild från förra sommaren då Oskar konfirmerades. Vi kommer absolut att ha det bäst! ♥

Och packingen stressar mej fortfarande!! Verkar nog som om jag kommer få köpa en extra reseväska och ta hem två bagage om jag vill köpa något till alls på Malta. Min väska är inte tillräckligt stor för att lämna tom plats nu….

Dessutom är allt annorlunda där, eller klart inte allt, men det är ju en annan kultur. Något jag ändå är superglad över är att jag kommer att få prata en massa engelska vilket jag länge har velat göra. Jag vet att jag klarar mej, men blir ju alltid så himla osäker! Wihii!

Flummigt inlägg, ja, men ville bara skriva lite blandat om det här. Flytt (okej lol och lite överdrivet sagt men 4 månader är länge!) i övermorgon, hur sjukt är inte det!?

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

