Livet ler ännu mer

Har haft en perfekt start på dagen. Vaknade till en plingande WhatsApp-gruppchat om att de riktiga resultaten till skrivningarna har kommit. Kollade upp mina och kan nog egentligen inte vara annat än nöjd. Engelskan jag var så sur på (fick ett M fast jag i nästan alla övningar hade E, t.o.m. L i en) höjdes till E och annars hölldes allt som det var. Lite synd att varken moddan eller samhällsläran höjdes till ett L då det inte var så långt ifrån, men å andra sidan hade jag inte förväntat mej det från början och tycker inte att jag är värd ett L i de ämnena, haha. Funderar ändå på att kanske anmäla mej till höstens moddaskrivningar då jag har en chans att höja det och det inte kräver någon övning, får se. (Om jag är hemma då skrivningarna är ;) )

Här mina resultat (alla, inte bara vårens)
Modersmål: E
Finska: L
Engelska: E
Tyska (kort): E
Ryska (kort): M
Matematik (kort): E
Samhällslära: E
Historia: M

Tycker egentligen vitsordena blev ganska ”rätt” sådär med tanke på vad jag kan och skäms verkligen inte för att ha framme det här betyget på min studentfest.

Japp, sedan fortsatte min morgon med en otrolig morgonlänk. Hade liksom ett lätt löpsteg hela vägen, både de allra första och de sista. Ett par uppförsbackar var lite jobbiga, men annars. Detta händer aldrig, så skönt! Tänkte nu surfa på lite jobb på Malta om jag råkar hitta något att söka. Sedan har jag ett ”sångprov” eller vad det heter (laulututkinto).

run

Lol bilden, men ganska så sant nog. Ha en härlig fredag! (värst vilket flummigt inlägg det blev…)

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

