”Vi ska göra framtiden till nutiden”

Citatet har jag hittat tidigare, men tyckte det passar in här då jag tänkte skriva lite flum om drömmar och framtiden. Kom att tänka på allt det här och blev riktigt taggad och förväntansfull då vi satt och chillade, pratade och planerade med Martina och Oliver igår på morgonen.

Man kan väl säga att jag alltid har varit en person som har sett framtiden som en riktning. Jag har sett det som självklart att man, eller åtminstone jag, lever livet enligt ett visst mönster och gör vissa saker i en viss ordning. Vet inte mer var det här samtalsämnet började, men vi började seriöst (tänkte just skriva halvseriöst men det är ju seriöst..!) prata om att det skulle vara helt super att flytta till t.ex. Cypern över sommaren eller under följande ”läsår”, bara leva livet, jobba, klara sej och njuta. På vår resa pratade vi också med Martina om att åka till t.ex. Australien på någon work-and-travel-grej.

Just nu är jag så taggad på att äventyra, göra ungefär vad som helst speciellt, att min motivation för inträdesprovsläsning tyvärr är ganska dålig… Har många gånger funderat över om det alls är någon vits att jag pinar mej och läser då det känns att jag redan helt har sabbat mina chanser att kunna komma in. Å andra sidan känns det idiotiskt att ge upp. Jag tror att jag kommer fortsätta läsa, men knappast tillräckligt. Då känns det ändå som om jag har gjort något försök. Som tur har jag ingen panik om jag inte kommer in, jag skulle antagligen hur som helst vilja ta ett mellanår. På sommaren ska jag jobba i S-market, men det känns nästan sorgligt då planen om att istället åka och jobba i södra Europa kom på tal… Men nästa år ska jag någonstans, helt sjukt att det kan hända om bara tre månader!

IMG_4042

Fick bara lust att skriva ner tankar om det här då jag verligen blev super-förväntansfull! Det mest random är att vi har pratat om detta med Martina och Oliver mitt i allt, men det säger väl något om att vi hade en otroligt bra resa!? Härligt ♥

♥: Hedda

2 thoughts on “”Vi ska göra framtiden till nutiden”

    1. Nästa år då? Inget är ju klart planerat eller fastslaget, men åtminstone just nu hoppas jag verkligen att det blir av att göra något sånt, jepp :)

Tack för kommentaren! ♥

