Cyprus, day 1

Börjar i varje fall såhär, att berätta kort och lägga upp bilder från varje dag. Då behöver jag inte bildbomba, tycker det är roligare så. Välj själva om ni läser eller bara kollar bilder. :) (Okej, skriver efter att jag gjort inlägget: en del dagar verkar få en massa bilder i varje fall, haha. Blandar telefon- och kamerabilder och har ju en del festbilder så :D)

Startade då alltså hemifrån 2-tiden på torsdag natt. Mamma körde mej till busshållplatsen och så bar det av ensam.

IMG_5056

Väntande på Helsingfors-Vanda flygfält

IMG_5060Mitt handbagage som visade sej vara väldigt viktigt…
IMG_5061

Flygfältshäng

IMG_5062

Next up: flyg Helsingfors – Wien – Larnaca i bekväma kläder, med musik i öronen och så fick jag t.o.m. läst 50 sidor juridik

Framme i Larnaca stod jag och väntade på väskan som vanligt, men denna gång fick jag aldrig se den på bandet. Blev skitsur och tyckte att den dåliga turen redan kunde räcka, men fick helt enkelt nöja mej med att fylla i ett par blanketter och åka iväg till Limassol utan bagaget. Tog en buss och sedan en till, frågade folk då jag inte hade någon aning om var jag var och hittade till sist Sara som kom emot mej. Den lyckokänslan då jag såg henne där..! ♥

IMG_5066

En bild jag tog på några av de få sakerna jag hade packat med mej i handbagaget. Jag hade ungefär lite smink, mediciner, ett par shorts och bikini. Vi drog genast och simmade i lägenhetens pool och fixade oss (svart topp och svarta shorts, det enda jag hade, plus att lenkkarin var mina enda skor så lånade Martinas för stora, haha. Dessutom fick en Marimekko-påse agera festväska i brist på annat). Kvällen blev ändå riktigt kul och jag insåg att det inte var en stor grej att vara utan sina saker en kväll. Jag blev ju ändå lovad att få väskan skickad till lägenheten följande dag.

IMG_3923

Till näst förfestade i ett par tjejers lägenhet, riktigt kul. Fortsatte sedan till deras ”hotellbar” var de följande bilderna är tagna. En del mer suddiga än andra, men kul hade vi i varje fall med karaoke osv.. :D

IMG_3930

IMG_3931 IMG_3932

Fest

Instagrammade t.o.m. den sista av dessa tre bilder, säger kanske något också.. :D

Det var då dag 1, har nog inte lika mycket bilder från andra men ska försöka laga liknande om alla dagar, blir själv riktigt glad av att titta tillbaka på resan!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

