Fyfan

Okej, börjar kronologiskt efter denna några dagars paus.

Måndagen var bra, hade en extra träning med Sanni för att lära mej våra danser eftersom jag skulle på resa och vara borta den sista lektionen. Efter det sånglektion, taggning inför Cypern och packning, träffa Janice, vara på bandövning och på kvällen bio, som var riktigt bra, med Sofie, Sofa och Freddu. Vi tyckte den var ganska perfekt inför resan. I varje fall jag tyckte liksom den inspirerade till allt: festa, studera, vara skitsnygg osv, haha. :D Rekommenderas!

Tisdagen var också riktigt bra, till att börja med. Började med att cykla till S-market för att skriva ett arbetskontrakt. Det är alltså där jag ska jobba på sommaren. Packade lite till och for iväg på dans. Vi har alltid show och efter det nyky på tisdagar. Jag hade superbra energi, allt var bra och så på den första lektionen, men mitt i allt började jag må dåligt. Tänkte att det nog kanske ändå bara är resefeber, men tog en liten paus från dansandet, insåg att det inte riktigt var så och gick hem. Min magsjuka började pang och det blev det ganska snabbt självklart att jag inte kunde ta bussen kl 00.00 till Åbo för att åka iväg med de andra. Blev så jävla ledsen och allting att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, men hann ju inte tänka på det allt för mycket för sjukandet. Ingen skön natt där, men jag har hela tiden blivit jämnt friskare.

Det var strul med att avboka resan eftersom jag blev sjuk en tid då inga kundservice-telefoner var öppna, så vi fick inget avbokat. Jag har nu i varje fall bokat helt nya flyg, åker ensam (iiiiks) i natt från Åbo och så ska jag vara framme i Cypern på eftermiddagen imorgon. Tydligen fungerar de flesta flygbolagen så att flyget hem avbokas automatiskt om man inte är med på flyget till sin destination, så de nya flygen blev ju inte direkt allt för billiga. Jag har bl.a. varit tvungen att förstå tyska, förklara en massa saker på engelska, försöka förstå en tysk som talar väldigt dålig engelska och ringa fram och tillbaka mellan flygbolaget och resebyrån innan jag fick något alls på klart… I varje fall bestämde jag mej till sist med mina föräldrar att sätta extra pengar på detta eftersom jag har väntat så länge på resan och en abiresa inte är något jag kan ”göra en annan gång istället”. Nu är jag alltså supertaggad, håller på och packar och hoppas att min lite kortare resa till Limassol ändå ska bli super! Dessutom flyger jag hem via Stockholm och får också en dag där med Oliver och Sara på köpet, haha. Förlänger resan på slutet istället liksom.

IMG_4679

Smått lång text här, grattis om ni orkade läsa. :) Nuu tillbaka till packningen, och glad valborg i efterskott, hoppas ni hade kul… :D

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

