Svar på frågor, del 2

Tänkte svara på resten av frågestundens frågor nu. Tyckte en del var supersvåra och det blir en del längre svar, men jag svarar så gott jag kan. :)

Är du nöjd med din kropp?
Okej det här var säkert svåraste frågan, eftersom det känns som att jag har något slags ansvar eller så i vad jag skriver. Börjar med att säga att jag tycker allt kretsar allt för mycket kring kroppsideal o.dyl. för tillfället, men det är helt klart att jag själv också är påverkad av det. Jag kan inte säga att jag är helt nöjd med min kropp, men jag vet själv att det är helt mitt eget fel/val. Visst tänker jag ofta, eller typ hela tiden, att jag ska börja träna mer, äta bättre och allt det där, men min självdisciplin räcker inte riktigt till… :D Jag tycker själv det är lite obehagligt hur mycket jag tänker på saken, och jag vet att jag verkligen inte är den enda. Tyvärr är dagens samhälle så, vilket också klagas mycket på, men så är det. Men nej, jag är inte helt nöjd och funderar superofta på varför jag inte bara gör något åt saken. Det borde ju inte vara så svårt liksom… Kanske jag trots allt inte är alltför missnöjd då, eller? Sofa skrev ett bra inlägg här (<–länk) om komplex, tycker ni ska ta och läsa där. Jag håller helt med, och det är något alla borde hålla i minnet! (Vadå långt svar? :D) Sedan kan jag tillägga denna bild också…

Sista jag önskar

Vad är din högsta dröm i livet?
Denna var också svår, haha. Jag har faktiskt ingen konkret dröm, hur tråkigt det än låter. Eller ja, egentligen har väl min halvhemliga dröm sedan liten varit att bli sångare/artist, men det är inget jag aktivt jobbat för eller så, men det är väl min prinsessdröm. Annars hoppas jag att jag har en vardag jag trivs med och är nöjd med det mesta i mitt liv, om man nu kan kalla det för en dröm.

Vad var det roligaste under hela gymnasietiden?
Jag tycker överlag att gymnasietiden har gått supersnabbt och det är svårt att välja några enstaka roliga saker. För att nämna några är nog ändå alla fester (som man tyckte var speciellt roliga under de första årena), gammeldansen och abiåret med allt vi gjort, att sammanhållningen blev starkare osv. Som helhet tycker jag ändå att det allra bästa var att komma till ett helt nytt ställe och ”integrera sej” fullständigt. Älskar att fundera på allt jag skulle ha gått miste om om jag inte skulle ha valt Kattan! Good times på ettan, på första kattanfesten för vår del här nedanför, hahahah :D

???????????????????????????????

Vad kostade er abi-resa och vad ska ni göra?
Försökte riktigt logga in på nätbanken för att kolla upp och inte svara fel, men slapp inte gratis in på tillräckligt gammal information för att kolla flygens pris. Boendet, som är en sorts hotell-lägenhet för 4 personer, blev i varje fall 102 e/pers för oss. Om Martina inte minns fel kostade våra flyg ca 270 e/pers för båda resorna. Själv har jag faktiskt ingen aning mer. :D Sedan betalar vi ju lite för buss till och från Helsingfors, bussar i Cypern, mat och sånt men det får man ju alltid räkna med.
Vad vi ska göra? Det beror väl till en del på vädret, men annars tror jag vi alla är ganska överens om att vi vill sola, festa, shoppa och helt enkelt slappna av. Ja, och kolla runt på stället såklart. Om jag minns rätt har ingen av oss har varit där tidigare. Vi är alltså i varje fall ett lite större gäng som åker, ca 15 personer om jag inte har helt fel. Hihii väntar så mycket!!

Hur vill du ha livet efter gymnasiet?
Jag har faktiskt inte bestämt mej ännu. Åtminstone ska jag ju jobba under sommaren och så önskar jag verkligen att jag kommer in på juridiken (jobbajobba för det..!). Under sommaren ska jag sedan fundera ut om jag i såfall vill börja studera direkt eller om jag i varje fall tar ett mellanår och skjuter upp studieplatsen. Säkert är i varje fall att jag vill flytta hemifrån, märker hur jag mer och mer funderar på vad jag ska ha med mej och sånt. Ettdera vill jag alltså påbörja studier eller utforska världen som en självständig människa, haha. Kanske åka utomlands för en tid eller bara jobba och samla ihop pengar, vi får se?

Say yes to new adventures

Vad har du för tips inför studentskrivningarna? :)
Det blir väl det klassiska: börja läsa i tid, och gör upp en REALISTISK plan. Där missade jag, räknade med en bok per dag vilket nog var alltför mycket för mej, som inte var/är van vid att läsa sådana mängder. Sedan så är det ju också till superstor nytta om man har satsat någorlunda på de ämnena man tänker skriva genom hela gymnasiet, så det rekommenderar jag verkligen! Och kom ihåg att det inte bara är att pränta utantill utan att tillämpa allt, så kolla på gamla prov också! :)

Favorit outfit?
Jaiks, tack för frågan men absolut ingen aning. Får ta och fundera på detta och lägga upp en bild i något skede då jag känner att jag har på mej något jag verkligen gillar. Har tyvärr inget direkt svar. :D

Sedan så önskades också ett par inlägg varav vilka jag redan gjort ett par. Resten har jag skrivit upp så de ska nog dyka upp i något skede. Tusen tack ännu för alla frågor, och man får ju nog fråga eller komma med önskemål fast jag inte har någon frågestund på gång också. ;)

Och sist, grattis om du orkade läsa igenom allt, något att kommentera?

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

