”Låt imorgon va imorgon, försök att vara här och nu”

Idag har jag haft en ganska så perfekt dag i Åbo med Cassandra och Ronja. Tog ett par bilder också, men lägger upp dem imorgon. Mot kvällen var jag också ut på en kaffe med mamma och ännu med hela familjen och se på Jesus Christ Superstar på ÅST, som jag tänkte kommentera det nu lite kort istället.

Först var jag helt förundrad och kanske lite för chockad för att gilla hela grejen. Jag tyckte mest att artisterna var super men att stilen kanske inte riktigt var i min smak. Efter pausen blev jag ändå mycket mer fascinerad och tyckte till sist att helheten var riktigt bra. Dessutom började jag igen (gör det alltid då jag ser någon musikal eller liknande) fundera massor över om jag ändå borde söka till någon musikalskola för att se om jag ens skulle ha en chans. Vad om jag väljer något helt akademiskt och sedan ångrar mej om 10 år då jag far och ser på någon föreställning..? Jag har 3 dagar på mej att fundera klart då, skönt… Egentligen kan man nog söka senare till musikalutbildningar t.ex. i Sverige, känns bara att jag borde ha allt på klart redan! Jag har länge tänkt att jag bara vill ha musik och dans som en hobby, men ett mellanår fyllt med just det skulle ju vara rena drömmen. Kanske ödet för mej åt rätt håll, typ..?

Ska nu gå och sova och se vad jag hittar på imorgon. Har inga andra planer än danskurs på kvällen och jag har ju faktiskt lov just nu så borde verkligen ta ut allt av den lediga tiden!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

