Läslus

Visst heter det så då man läser mycket? Började dagen med att ta bussen till skolan för att lämna in MAOL:s och räknaren inför onsdagens skrivning. Styrde sedan stegen mot bibban för lite omväxling i läsningsmiljön. Läste i några timmar och for på lunch med mamma. Bussen till Pargas, sånglektion och sedan ännu mer läsning i Pargas bibba. Till sist band och sedan hem för att läsa ännu lite till, haha. Min dag har allvarligt sett ut sådär, men känns ändå att jag inte har läst tillräckligt och stressen ökar.

Vi fick förresten veta våra poäng (enligt lärarens bedömning) i engelskaskrivningen idag. Det gick som jag hade gissat, fick 246 poäng vilket brukar vara på övre sidan av M. Jag vet att det inte är dåligt egentligen, men är ändå så besviken då jag på senaste tiden har fått poäng som ligger på övre gränsen och E hela tiden och lite hade hoppats på att ha en chans till L. Nå, så kan det gå, får hoppas att det inte är lika med alla skrivningar bara. :)

IMG_4677 IMG_4695

Första bilden från bibban i Åbo, och den andra från Arkipelag då jag väntade på sånglektionen. (okej, tog lite egopics där som läsningspaus också :D)

Tack och godnatt!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

