Framtidsfunderingar

Råkade träffa på Janice i bussen på väg hem från skolan (slutade 10.45, hej på dej korta skoldagar), vi gick via Yrkis och till bowlinghallen för att dricka kaffe, haha. Började diskutera sommarjobb, studier, flyttande, framtid, vad man vill göra och sånt (bl.a.) och blev värsta fundersam… Vet inte om jag vill jobba på samma ställe som de föregående somrarna eller söka till andra ställen, i så fall vart och vad om jag mitt i allt inte får något jobb? Behöver ju faktiskt pengar om jag ska, som jag förhoppningsvis kommer att göra, flytta hemifrån nästa år. Har ju länge haft Helsingfors Universitet i tankarna, men började nu fundera om Åbo ändå skulle vara bättre. I så fall kan jag studera det jag vill bara på finska, vilket jag har tänkt att jag inte vill fast det säkert skulle gå bra, men så har jag igen funderat att det kanske t.o.m. kunde vara vettigare än att studera på svenska.

Ååh blir galen med dessa tankar, har varit ganska lugn men började på något sätt fundera i nya banor idag då Janice är så avslappnad och typ kanske mer yrkesinriktad och snart färdig med sin andra utbildning.. Tror nog inte att jag är ensam med den här stressen heller, men fick bara en känsla att jag ville skriva av mej ordentligt…

IMG_3182

Lite inspo här ocså ;) Ska nu fara på en kort länk och göra lite muskler efter det, plus stretcha om jag bara orkar. Kanske får nya tankar i huvudet då jag springer också :P

Hejssvejs!

♥: Hedda

Tack för kommentaren! ♥

